Virksomhedsudvikling
Skal din virksomhed udvikles inden et salg?
Målet med virksomhedsudvikling kan også være at udvikle en strategi- og forretningsplan, der viser vejen til en endnu bedre virksomhed og til bedre resultater.
En SWOT-analyse kan kortlægge styrker, svagheder, trusler og muligheder.
På basis af SWOT-analysen fremkommer typisk en række ting, der skal forbedres, trusler, der skal elimineres og muligheder, der skal forfølges.
Forløbet giver jer bl.a.:
- Effektiviseringer, opgraderinger samt forbedringer af fx kundeservice, kvalitet m.v.
- Bedre markedsførings– og afsætningsmuligheder
- Veje til bedre indtjening
- Forbedrede arbejdsgange
- Kundeloyalitetsprogram
- Effektivisering via bl.a. IT-systemer
- Opgradering af medarbejderne
- Bedre produktudvikling
Samlet betyder det mere tilfredse og trofaste kunder og ikke mindst en bedre indtjening.
Se også Salgsmodning